Garantie en klachten

Je hebt recht op een goed product, die je een redelijke termijn kunt gebruiken. We geven je hierop garantie. Mocht je een klacht hebben, lees dan de informatie op deze pagina. We lossen alle terechte garantieklachten in alle redelijkheid met jou op. Daar kan je van op aan!

Tijdig constateren
Wanneer je jouw bestelling ontvangt, controleer deze direct en zorgvuldig op gebreken en manco's. Wanneer er iets mis is met de levering of met de items, moet je je dit binnen 14 dagen na levering melden. 

Melding
Je kunt jouw garantieklacht melden via email: info@schattigebabykleertjes.nl. Voeg een foto toe waarop het probleem te zien is en leg uit wat er aan de hand is. Wij reageren binnen enkele werkdagen op jouw klacht. Soms is overleg met de leverancier nodig. Dan kan het wat langer duren. 

Omvang van de garantie
Of een klacht wel of niet onder de garantie valt, hangt af van diverse omstandigheden. Zoals de aard van de klacht, of je een item wel/niet in gebruik hebt genomen, hoe lang het al in jouw bezit is. Voorbeelden van situaties die over het algemeen NIET onder de garantie vallen:
- manco's ontstaan door wassen, drogen, strijken, zoals verwassingen, krimpen, doorgelopen kleuren, gesmolten applicaties;
- gaten, pillen of andere schade door gebruik, zoals vallen of kruipen;
- (druk)knoopjes en ritsen die kapot zijn gegaan door verkeerd gebruik; 
- issues die ontstaan na een redelijke termijn van gebruik;
- issues die makkelijk te verhelpen zijn, zoals een afgevallen knoop;
- wanneer de maatvoering kleiner of groter is dan je had verwacht (maar wel de goede maat geleverd).

Retour
- Stuur je binnen 14 dagen na ontvangst van jouw order nog meer items retour naar ons? Dan kan je het gebrekkige item meesturen met jouw retour. Doe er een briefje bij met een toelichting. De retour valt onder het reguliere retourbeleid, zie Retourneren. De retourkosten zijn gratis, wanneer je een tegoedcode accepteert voor de gehele zending. Wil je liever geld terug voor de hele retour of een credit op de rekening? Kies dan voor retourneren op eigen kosten.
- Wanneer je van jouw order verder alles behoudt, of je hebt maar één item besteld (namelijk het manco item), of je zit al buiten de bedenktijd, dan kunnen we je vragen het manco item naar ons te retourneren. We sturen je in dat geval een gratis retourlabel. Stuur nooit zonder overleg iets retour, volg altijd onze instructie. We vergoeden geen retourkosten achteraf. Gratis retour van een garantieklacht is alleen mogelijk na voorafgaand overleg en met een label dat je van ons krijgt.

Oplossingen
- Vervanging - Wanneer een klacht terecht is, zullen we het manco item altijd vervangen voor hetzelfde exemplaar in dezelfde maat/kleur. Indien niet direct voorradig, zullen we het voor je nabestellen.
- Reparatie - Is vervanging niet mogelijk, dan kijken we of reparatie mogelijk is. Indien de kosten redelijk zijn, betalen wij deze na overleg van een bonnetje. 
- Geld terug - Is ook reparatie niet mogelijk, dan betalen we je het aankoopbedrag terug.
We kunnen je ook op een andere manier compenseren. Dat doen we dan in overleg met jou.

We lossen alle terechte garantieklachten in alle redelijkheid met jou op. Daar kan je van op aan!

Schattige Babykleertjes 9,2 /10 - 6497 beoordelingen