• Gratis verzending v.a. 20,-
  • Vóór 23:30 = morgen in huis
Binnenkort zijn hier producten beschikbaar. Vraag het ons...

Retourneren

Heb je een verkeerde maat besteld of bevalt iets niet? Geen probleem! Je kunt de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. Hier lees je hoe het werkt. 

    • Algemene retour voorwaarden
      - Je meldt jouw retour binnen 14 dagen na ontvangst aan.
      - Jouw retourzending is binnen 14 dagen na aanmelding bij ons bezorgd.
      - De items zijn ongewassen en ongebruikt.
      Wanneer jouw order niet aan deze voorwaarden voldoet, kunnen we jouw retour helaas niet accepteren.

    • Iets mis? Eerst contact! 
      Als er iets mis is met de levering van jouw order of met de artikelen zelf, neem aub eerst contact op met onze Klantenservice. Stuur een foto mee van het eventuele mankement. Wacht ALTIJD met retourneren tot je een reactie van ons hebt ontvangen. 

    • Voorwaarden voor gratis retour
      Wij nemen de retourkosten volledig voor onze rekening:
      - wanneer je voor minimaal € 50 aan artikelen behoudt én
      - wanneer je een Nederlands afleveradres hebt.
      Wanneer jouw order niet aan de eerste voorwaarde voldoet, wordt een bijdrage aan de retourkosten in rekening gebracht. Voor orders met een buitenlandse afleveradres is gebruik van het gratis retour label helaas niet mogelijk en kan alleen voor eigen kosten geretourneerd worden.

    • Bijdrage retourkosten
      Er zijn een aantal situaties waarbij een bijdrage van € 4,95 aan de retourkosten wordt gerekend:
      - wanneer je minder dan € 50 aan artikelen behoudt óf
      - wanneer je de order in z'n geheel retour stuurt (ook bij orders met één item).

    • Betaling van de bijdrage
      De bijdrage van € 4,95 wordt verrekend op het retourbedrag dat aan jou wordt uitbetaald. Als je hebt gekozen voor Afterpay, wordt het berekend op de factuur van Afterpay. Bij volledig retour ontvang je een resterende factuur van Afterpay voor € 5,95 om de bijdrage mee te voldoen (€ 4,95 retourkosten + € 1 betaalkosten).

    • Retour procedure (NL)
      Jouw retour aanmelden en een label downloaden is snel en makkelijk*:
      1. Meld jouw retour aan via deze groene button. 
      2. Download en print het retourlabel.
      3. Verpak de items netjes ieder in het eigen zakje (let op de barcodes), zoals je het hebt ontvangen. Stuur nooit meerdere items in één zakje terug.
      4. Stop de items in jouw retourpakje en plak het dicht. Voeg de pakbon of briefje met jouw gegevens bij.
      5. Plak het retourlabel op het pakje. De oude adressticker mag niet zichtbaar zijn.
      6. Breng het pakje weg naar een DHL-Servicepunt.
      *Je kunt voor de aanmelding ook gebruik maken van dit Herroepingsformulier (niet verplicht).

    • Afhandeling van de retour (NL)
      - DHL levert jouw retour na 2-3 werkdagen bij ons af.
      - Ons magazijn behandelt jouw retour binnen 3-5 werkdagen na aflevering.
      - We betalen binnen 14 dagen het retourbedrag aan jou terug of crediteren de rekening.

    • Goed om te weten
      - Wanneer je meerdere retouren in één verpakking terugstuurt, en één of meer orders komt in aanmerking voor een bijdrage, dan wordt max 1x € 4,95 berekend. 
      - Wanneer je een nieuwe order plaatst om artikelen te ruilen, telt de waarde van de ruiling niet mee voor de drempel van € 50. De 'ruilorder' staat los van de retour.
      - Je kunt sale artikelen ook gewoon (gratis) retour sturen onder dezelfde voorwaarden, hiervoor geldt geen afwijkende regeling.
      - We bieden 1x een (gratis) retourlabel per order aan. Mocht je binnen de retourtermijn een tweede retour willen doen, komen deze kosten voor eigen rekening.
      - Wanneer je 2x vlak achter elkaar een order plaatst met één of meer dezelfde artikelen, wordt de retour gecrediteerd op het artikel met de laagste waarde (plus retourkosten).
      - Voor gebruik van ons retourlabel is een printer nodig, het label wordt enkel digitaal beschikbaar gesteld.
      - De toeslag van € 5 voor Same Day Delivery wordt bij volledige retour niet terugbetaald.
      - TIP: combineer retourzendingen en bespaar retourkosten.

    • Retourneren en achteraf betalen
      We crediteren de rekening na behandeling van de retour. Wat doe je ondertussen met de factuur van Afterpay?
      - Je kunt de factuur deels betalen* voor de items die je hebt gehouden óf
      - Je kunt de factuur volledig betalen. Je ontvang het retourbedrag terug via Afterpay.
      *Hou rekening met een eventuele verrekening, zie hierboven.

    • Buitenland
      Klanten met een afleveradres buiten Nederland kunnen op dit moment alleen retourneren met een eigen vervoerder en voor eigen kosten. We zijn een Nederlandse website (.nl domein), onze USP's gelden voor de Nederlandse markt.

    • Liever eigen vervoerder?
      Je kunt ook kiezen voor retourneren via een eigen vervoerder, bijvoorbeeld PostNL. De retourkosten komen voor eigen rekening. Meld jouw retour wel altijd aan, het is niet verplicht om ons retourlabel te gebruiken.

    • Misbruik
      In het onverhoopte geval dat er misbruik gemaakt wordt van onze gratis retourregeling, wordt minimaal € 6,95 in rekening gebracht. Hieronder valt o.a. niet ophalen bij Servicepunt, weigering aan de deur, veelvuldig retourneren, dubbele bestellingen plaatsen en de retour in rommelige staat terugsturen. Denk je met ons mee?

 

  • Verantwoordelijkheid
    Het is de verantwoordelijkheid van de verzender dat een retour goed, tijdig en compleet bij ons aankomt, ook wanneer je ervoor kiest om gebruik te maken van ons retourlabel. Bij eventuele problemen moet je dit vóór afloop van de bedenktijd bij ons melden.

  • Retouradres
    Schattige Babykleertjes.nl - RETOUR
    Pieter Zeemanweg 131
    3316 GZ Dordrecht
    Nederland

    We zijn er trots op dat we - zonder dat we het wisten - getest zijn door de consumentenbond en als één van de weinige webshops een groen duimpje hebben gekregen voor 100% goede en tijdige retourbehandeling.

Consumentenbond onderzoek retourneren