• Gratis verzending v.a. 30,-
Binnenkort zijn hier producten beschikbaar. Vraag het ons...

Verhuizing en korting


We hebben goed nieuws: we zitten in de laatste fase van de verhuizing met ons magazijn naar PostNL Fulfilment. Dat is een belangrijke ontwikkeling voor ons in de groei van ons bedrijf en levert een heleboel voordelen voor jou op. We vertellen je hier graag meer over.

Fulfilment - wat is dat?
Wij werken met onze webshop al enige jaren samen met een "fulfilment" partner. Dat is een bedrijf dat voor ons alle logistieke taken uitvoert die bij een magazijn komen kijken. Zoals het ontvangen van goederen, het beheren van de voorraad, het versturen van orders en het verwerken van retouren. We willen ons service steeds verder verbeteren om jou de meest ultieme shopbeleving te geven, ook nadat de order geplaatst is. Daarom was het voor ons tijd om een nieuwe stap te maken. We hebben gekozen voor een stevige samenwerking met PostNL Fulfilment in Houten en daar zijn we heel blij mee.

Overstap PostNL
We zijn op dit moment druk bezig met de overdracht van al onze logistieke processen via PostNL. De techniek staat klaar en zal in een later stadium verder verfijnd worden. De fysieke verhuizing is inmiddels afgerond. Alle voorraad staat in het logistieke centrum van PostNL in Houten. Daar staat het klaar in magazijnbakken om te worden ingeslagen, dat wil zeggen: geregistreerd en netjes opgeruimd tot het besteld wordt. Dat is een hele klus, want we hebben inmiddels een fikse voorraad en PostNL verwerkt dit heel secuur. Zo worden gewicht en omvang van de artikelen vastgelegd om later de optimale verzendverpakking voor jouw order te bepalen en het gewicht van jouw zending te controleren. Daarna worden alle artikelen opgeslagen in een automatische pickrobot van PostNL. De inslag is dus niet in 1-2 dagen afgerond. Zie hieronder meer bij levertijd.

Automatische pickrobot
Eén van de voordelen van PostNL is dat zij werken met een volautomatische pickrobot. Het magazijn van PostNL bestaat niet meer uit ouderwetse kratten met kleertjes waar magazijn medewerkers naar toe lopen om er van alles uithalen. Maar er staat een zogenaamde "autostore".
Een autostore moet je zien als een enorm bouwwerk, meters hoog en meters breed. Eigenlijk zijn het allemaal boxen die strak tegen elkaar aanstaan met een opening aan de bovenkant. Bovenop dit bouwwerk rijden kleine pickrobots, een soort autootjes over een grid. Zij rijden kriskras door elkaar, maar raken elkaar niet.
Wanneer jij een order plaatst, krijgen de pickrobots de opdracht om een box te pakken uit de stapels boxen en om die naar de pickmedewerker te brengen die onderaan de autostore bij een pickstation staat. Zo wordt iedere paar seconden een box aan de pickmedewerker aangeboden. De autostore vertelt de medewerker precies welk artikel nodig is. Na twee scan controles wordt jouw order verpakt en voorzien van een label met jouw adres. En jouw pakje is al naar onderweg!

Wil je meer weten? Dan kan je in dit filmpje kijken hoe een pickrobot werkt:



Voordelen van PostNL

PostNL biedt betrouwbaarheid waar jij op mag rekenen. Door met PostNL samen te werken kunnen we je nog meer voordeel bieden!

- Jouw order wordt sneller, makkelijker en zonder fouten gepickt door de volautomatische pickrobot van PostNL. 
- Je kunt lekker bestellen tot 23:59 uur en je hebt het de volgende dag in huis.
- Je kunt straks kiezen voor allerlei verschillende bezorgopties: Same Day Delivery, bezorgen op afspraak, gegarandeerde levering in een bepaald tijdvak, aflevering op een PostNL punt en meer. 
- Je wordt steeds op de hoogte gehouden van de status van jouw aflevering.
- Retourneren wordt makkelijker met PostNL, hierover zullen we je later informeren.

Levertijd 7-10 werkdagen (indicatief!)
Er staat op de website momenteel een indicatieve levertijd van 7-10 werkdagen. Gemiddeld komen orders binnen 7-10 werkdagen na het plaatsen van de bestelling vrij voor verzending. Voor iedere order zal de levertijd echter anders zijn. Dat komt omdat de uitlevering afhankelijk is van de inslag. Als alle bestelde artikelen van een order in de autostore zijn opgenomen, komt een order automatisch vrij en wordt deze verzonden. We weten niet wanneer welke artikelen worden ingeslagen worden, en dus ook niet exact wanneer jouw backorder vrijkomt. Wanneer een order direct na bestelling compleet is, kan deze direct verzonden worden en is er helemaal geen levertijd. Maar soms kan het langer duren. De levertijd van 7-10 werkdagen is gemiddeld en kan dus naar boven of naar onder uitvallen voor specifieke orders. Uiteraard kan je bij onze Klantenservice de status van jouw bestelde artikelen opvragen. Wijzigen of annuleren van een order is altijd mogelijk zolang deze nog in backorder staat. Excuus dat we niet concreter kunnen zijn over de levertijd van concrete orders op de website zelf. Gelukkig is dit een tijdelijke situatie die alleen duurt tijdens de verhuizing.

En daarom korting...
Zoals hierboven uitgelegd is de verhuizing naar PostNL en het opnemen van de voorraad in de autostore een hele klus. Jouw order kan daardoor vertraagd raken. Gedurende het inslag traject worden er wel orders verzonden. Wanneer alle artikelen die je hebt besteld in de autostore zijn opgenomen, krijgen de robots automatisch opdracht om jouw order te gaan picken. Er worden gedurende het hele inslagtraject dus nog wel orders verzonden, maar mondjesmaat en zonder gegarandeerde afleverdatum (morgen in huis kunnen we niet waarmaken). We verwachten begin juni weer volledig operationeel te zijn. 
Om je te bedanken voor jouw geduld, en als een soort "wachtverzachter", bieden we je nu een korting van 20-50% op het hele assortiment*. Profiteer snel, maar hou wel rekening met de langere levertijd. ENJOY!
*m.u.v. Like Flo, Koko Noko, laatste levering van Quapi, Tygo&Vito en sommige NOOS artikelen.

UPDATE 26 MEI
De verhuizing zit in z'n laatst fase, we zijn er gelukkig bijna doorheen. Veel backorders zijn al verzonden door PostNL, er staan ook nog wel wat open. Iedere dag komen er meer orders vrij voor verzending en lopen we verder in op de achterstand. We verwachten dat de inslag midden week 23 afgerond zal zijn en dat in dezelfde week alle backorders allemaal verwerkt zullen zijn. Iedereen heel erg bedankt voor het begrip en het geduld.

UPDATE 28 MEI
Vandaag hebben we een nieuwsbrief gestuurd met de laatste stand van zaken rond de verhuizing. 

PostNL Schattige Babykleertjes