Veelgestelde vragen

Hier lees je de antwoorden op vragen die vaak aan ons gesteld worden. Je kunt voor informatie ook terecht op onze pagina's over Retourneren, Verzending en Betaling. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op deze pagina. Of chat met ons via de chatknop rechts onderaan jouw scherm. We antwoorden vaak dezelfde werkdag nog op jouw vraag. 

1 Retourneren en ruilen
1.1 Hoe werkt retourneren?

Je kunt bij ons binnen 30 dagen GRATIS retourneren. Je kunt een gratis retourlabel downloaden op onze Retourpagina. Daar lees je ook hoe het werkt.

1.2 Wie betaalt de retourkosten?

Wij betalen de retourkosten - retourneren is voor jou kosteloos.

1.3 Krijg ik mijn geld terug?

Nadat jouw retour is goedgekeurd, ontvang je uiterlijk binnen 14 dagen jouw geld terug of een credit op de rekening.

1.4 Hoe kan ik ruilen?

Je kunt gelijk zelf een nieuwe order plaatsen in de webshop. Voor de retour ontvang je immers jouw geld terug.

1.5 Hoe zit het met de verzendkosten bij ruiling?

Je kunt de retour gratis aan ons terugsturen. De ruiling wordt gratis aan jou verzonden, wanneer de orderwaarde van deze nieuwe order boven € 20 ligt.

1.6 Wat doe ik met de rekening van Afterpay?

We crediteren de rekening voor het retourbedrag zodra de retour behandeld is, niet eerder. Ook is onze bedenktijd ruimer dan de betaaltermijn. Hierdoor kan het gebeuren dat je de volledige factuur ontvangt, terwijl de retour nog onderweg is. Wat kan je doen?

  • - Je kunt de factuur deels betalen voor de items die je behoudt, waarbij je zelf alvast het retourbedrag verrekent óf  
  • - Je kunt ons vragen om de factuur tijdelijk in de wacht te zetten (max 14 dagen) óf
  • - Je kunt de factuur alvast volledig betalen. Je ontvang het teveel betaalde bedrag terug via Afterpay.
1.7 Ik kan het retourlabel niet printen, want ik heb geen printer - wat nu?

Je hebt een printer nodig om het gratis retourlabel te printen, we sturen helaas geen retourlabels op. Wellicht kan je printen op het werk? Of bij een vriend of familielid?

1.8 Het lukt me niet op een retourlabel aan te vragen - wat nu?
Het aanvragen van een retourlabel is heel makkelijk. Vul het ordernummer in dat je vindt op de pakbon, met hoofdletters ORD en zonder spaties. De postcode is die van het afleveradres. Lukt het toch niet? Vul het contactformulier in en omschrijf wat het probleem is. We helpen je graag verder.
1.9 Mijn order werd gratis verzonden of ik heb van een actie gebruik gemaakt. Komt die te vervallen door mijn retour?

Ja, dat kan. Wanneer de orderwaarde na retour onder de drempel voor gratis verzending komt, dan worden alsnog verzendkosten voor de heenzending op het retourbedrag verrekend. Wanneer de orderwaarde onder de drempel van een specifieke actie komt, dan vervalt de korting op de behouden artikelen.

1.10 Ik heb bij mijn order een retourcode gebruikt. Krijg ik daar contant geld voor terug na retour?

Wanneer je een tegoed nav een retour hebt ingewisseld, wordt deze code na retour opnieuw geactiveerd. Hierop wordt geen geld teruggeven, je kunt het tegoed bij een volgende order opnieuw verzilveren. Mocht je hebben bijbetaald, wordt dit bedrag uiteraard wel terugbetaald/gecrediteerd.

2 Verzending en levering
2.1 Wat is de levertijd binnen Nederland?

Vóór 23:30 uur besteld = morgen in huis (zondag vóór 16:00 uur). Bekijk de T&T van de zending om het exacte levermoment in de gaten te houden. In incidentele gevallen kan levering iets langer duren.

2.2 Op welke dagen wordt geleverd?
Wij leveren zes dagen in de week: op maandag t/m zaterdag (alleen niet op zondag).
2.3 Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Boven € 20 wordt jouw order gratis verzonden. Anders betaal je € 2,95 verzendkosten. Bestel je er nog iets bij?
2.4 Welke levertijd en verzendkosten gelden voor het buitenland?
Levering naar het buitenland duurt enkele werkdagen. Voor België geldt gratis verzending vanaf € 40 (anders € 3,95). Voor andere landen gelden afwijkende bedragen.
2.5 Mijn levering lijkt niet compleet - wat nu?

Controleer eerst jouw pakbon. Staat het item er niet op, dan was het item niet voorradig. Je krijgt binnen enkele dagen het geld terug of een credit op de rekening. Staat het item er wel op, controleer dan nog eens de verzendverpakking. Wij scannen namelijk alle items twee maal bij het pakken en controleren van jouw zending. Het kan eigenlijk niet gebeuren dat een item wel op de pakbon staat, maar niet verzonden wordt. We kunnen de inhoud van de verpakking altijd controleren aan de hand van onze scanrapporten en het gewicht van het pakket.

2.6 Ik heb nog niets ontvangen - wat kan de reden zijn?
Soms kan de vervoerder vertraagd zijn in de levering van jouw order. Of jouw order is geleverd bij de buren en de chauffeur is vergeten een briefje in jouw brievenbus te doen. Het pakje komt over het algemeen binnen 24 uur boven water. Excuus voor het ongemak!
2.7 Na 24 uur heb ik nog steeds niet ontvangen - wat nu?
Geeft de T&T geen uitsluitsel over de levering, of klopt deze niet, neem contact met ons op via het contactformulier. We starten dan een onderzoek naar de aflevering. Dit kan enkele werkdagen duren. We hopen op jouw begrip.
2.8 Hoe werkt een onderzoek naar de aflevering?
We nemen contact op met het depot van de vervoerder en doen uitvraag naar de aflevering. Door middel van het GPS signaal kan met grote zekerheid vaststeld worden waar een pakket is geleverd. Ook wordt de chauffeur verhoord die de levering heeft uitgevoerd. Er zijn nog enkele middelen die we kunnen gebruiken om een levering te traceren. Het onderzoek duurt enkele werkdagen tot een week, hier kunnen we helaas niets aan doen. Wij houden je uiteraard op de hoogte van de status van het onderzoek.

3 Garantie
3.1 Ik heb een kapot item ontvangen - wat nu?
Dat is niet netjes, sorry daarvoor! Wil je jouw retour NIET met het gratis retourlabel terugsturen naar ons centraal magazijn? Neem aub contact met ons op via het contactformulier en we geven je een retourlabel met een afwijkend retouradres waar jouw hele retour naartoe gestuurd kan worden. Zo kunnen we voorkomen dat het manco item opnieuw in de voorraad raakt. Dank je wel!
3.2 Na een paar keer dragen gaat een item kapot - wat nu?

Wat vervelend te horen dat er iets mis is! Stuur aub een mailtje naar info@schattigebabykleertjes.nl met daarin a) jouw ordernummer b) een omschrijving van de klacht c) een foto waarop het manco goed te zien is. Wij reageren zo spoedig mogelijk op jouw email met een passende oplossing.

3.3 Hoe gaan jullie om met garantie aanvragen?

Wij bekijken iedere garantie aanvraag per geval. We kijken onder andere naar de mate van gebruik en slijtage en of het een fabricagefout betreft. Ook is de prijs van het artikel van belang en hoeveel tijd er is verstreken tussen de aankoop en de melding. Soms is overleg met de leverancier nodig. Uiteraard denken we zoveel mogelijk met je mee, alles binnen de grenzen van de redelijkheid.

4 Betalen
4.1 Hoe kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons betalen met iDEAL, achteraf betaling via Afterpay, credit card, Paypal, Bancontact, Giropay, Sofort Banking, KBC, Belfius. Lees hier meer over Betalen.

4.2 De betaling is mislukt - wat nu?

Wanneer een order onbetaald blijft, ontvang je een automatische mail van Pay.nl met een betaallink. Deze link is gekoppeld aan de order. Na gebruik krijgt ons magazijn direct opdracht de order te verzenden. Je kunt de link ook via het contactformulier aanvragen. Of je kunt ons via de bank betalen, zie onze bankgegevens hieronder.

4.3 Hoe lang houden jullie een onbetaalde order aan?

We houden een onbetaalde order max 24 uur aan, zodat je alsnog kunt betalen. De items blijven voor jou gereserveerd staan. Na 24 uur wordt de order helaas geannuleerd en vallen de items weer vrij voor andere klanten. 

4.4 Wat is jullie bankrekeningnummer?
Onze IBAN is NL90 ASNB 0708 5134 41 tnv Schattige Babykleertjes.nl. De BIC is ASNBNL21 (alleen nodig voor buitenland). Kan je betalen onder vermelding van het ordernummer? Je vindt deze in de bevestigingsmail van jouw order.
4.5 Hoe werkt achteraf betalen?

Je ontvangt enkele dagen na levering een mail met een betaallink, waarmee je de order via iDEAL of bankoverschrijving kunt betalen.

4.6 Afterpay rekent kosten - waarom is dat?

Voor de betaling via Afterpay gelden betaaltermijnen. Deze staan vermeld in de mails en brieven die zij sturen. Bij overschrijding van deze termijnen, kan Afterpay kosten in rekening brengen. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Het is belangrijk om rekening van Afterpay altijd op tijd te betalen.

5 Bestellen
5.1 Kan ik mijn order nog wijzigen?

Zolang jouw order nog niet in de picklijst van ons magazijn zit, kunnen we proberen om deze aan te passen. Geef een wijziging snel door via de mail.

5.2 Ik ben mijn kortingscode vergeten in te voeren of die werkte niet - wat nu?

Neem direct na het plaatsen van de order contact op via de mail en zet daarin de kortingscode. We kijken wat we kunnen doen.

5.3 Ik heb kort geleden besteld en zie nu een actie of sale. Kan ik nog korting krijgen?
Wij geven achteraf helaas geen kortingen. De prijzen gelden op het moment van aankoop.
5.4 Kan ik mijn order ook bij jullie ophalen?
Helaas kan je de order niet ophalen. We hebben een groot magazijn die niet voor consumenten toegankelijk is.
5.5 Kunnen jullie kleding voor mij opmeten?

Wij hebben een groot magazijn in Dordrecht. Onze kantoren en klantenservice zijn gevestigd in Zoetermeer. Hierdoor kunnen wij helaas geen kleding voor je opmeten. Uiteraard kan je ons wel om maatadvies vragen.

6 Contact
6.1 Mijn vraag wordt hier niet beantwoord - wat nu?

Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, stuur ons een mailje op info@schattigebabykleertjes.nl of chat met ons. Wij beantwoorden jouw berichtje uiterlijk de eerstvolgende werkdag.

6.2 Kan ik ook bellen?

Om reden van efficiëncy geven wij de voorkeur aan het bieden van klantenservice via de mail of chat. Je kunt een snel antwoord van ons verwachten, uiterlijk de eerstvolgende werkdag. 

Neem contact op
* Vul je deze gegevens in ieder geval in?
Schattige Babykleertjes 9,3 /10 - 8472 beoordelingen