Retourneren en ruilen

Heb je een verkeerde maat of kleur besteld of bevalt iets niet? Geen probleem! Je kunt binnen 14 dagen jouw bestelling naar ons retour sturen. We bieden gratis retour aan - we halen het zelfs bij je op zonder meerkosten. En je krijgt bij ons altijd jouw geld terug, welke retouroptie je ook kiest. 

Retourneren

Retourvoorwaarden
De bedenktijd bedraagt 14 dagen. Alle geretourneerde items moeten uiteraard ongewassen zijn, ongebruikt, onbeschadigd, en voorzien van de originele hangtags en verpakking.

Altijd geld terug!
Je krijgt bij ons altijd jouw geld terug, of een credit op jouw rekening van Billink/Afterpay, wanneer jouw retour voldoet aan de retourvoorwaarden.

Retouropties
1. Je brengt het pakje zelf weg naar een Servicepunt óf
2. Je laat het pakje door onze vervoerder bij jou thuis ophalen - deze extra service kost niets extra.

Retourkosten
Retourneren via onze vervoerder is gratis wanneer je na retour voor meer dan € 40 aan artikelen behoudt. Anders betaal je een kleine bijdrage aan de retourkosten. De bijdrage wordt verrekend met het retourbedrag. N.B. Je krijgt bij ons altijd jouw geld terug, dus géén tegoedcodes, spaarpunten, bijschrijving op klantenkaarten etc!

  • Je behoudt MEER dan € 40 = RETOUR IS GRATIS + geld terug!!
  • Je behoudt MINDER dan € 40 = jouw bijdrage aan retourkosten € 2,95 + geld terug
  • Je stuurt de hele order retour = jouw bijdrage aan retourkosten € 3,95 + geld terug

Retour procedure 
1. Meld jouw retour aan via de paarse knop onderaan deze pagina;
2. Download en print het retourlabel aan het einde van de retouraanmelding;
3. Verpak de items netjes in de juiste zakjes en - belangrijk!! - stop de pakbon in jouw retourverpakking;
4. Plak het retourlabel op de retour, over de oude sticker heen;
5a. Breng de retour weg naar een Servicepunt OF 
5b. Bel met onze Klantenservice voor het maken van een ophaalafspraak* (werkdagen, tussen 9:00 en 17:00 uur, 079 8 2222 79)
*Wanneer je kiest voor ophalen bij jou thuis, hou dan rekening met 2-3 dagen extra verwerkingstijd van jouw retour. Let op: we kunnen geen tijdvak aangeven dat de levering wordt opgehaald, dit betekent dat er de hele dag iemand op het ophaaladres aanwezig moet zijn. 

België/buitenland
De hierboven genoemde retouropties en retourkosten zijn van toepassing op klanten met een Nederlands afleveradres. 
Belgische klanten kunnen er ook voor kiezen om te retourneren via onze vervoerder; de bijdrage aan de retourkosten bedraagt dan € 5,95, ongeacht hoeveel je behoudt. Bij de aanmelding van jouw retour kan je deze kosten direct afrekenen. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag terug, zonder verrekening.
Let op: retourneren met dit label is voor eigen risico. Je koopt het label van Bpost/DHL, wij staat hier buiten. Wanneer de zending kwijtraakt of beschadigd raakt, dan is dit voor eigen risico.
Klanten uit andere landen kunnen alleen retourneren met een eigen vervoerder en volledig voor eigen kosten, dit in verband met de hoogte van de retourkosten. Sorry!

Liever eigen vervoerder?
Je kunt ook kiezen voor retourneren via een eigen vervoerder, bijvoorbeeld PostNL. De retourkosten komen dan geheel voor eigen rekening. Uiteraard krijg je jouw geld terug. Meld jouw retour wel altijd aan via de paarse knop hieronder, het retourlabel hoef je niet te gebruiken.

Weetjes
- Bij volledig retour en keuze voor Afterpay worden ook de betaalkosten van € 1,99 voor inning van de bijdrage in rekening gebracht.
- Bij weigering aan de deur of niet ophalen van een pakket worden € 6,95 annuleringskosten in rekening gebracht.
- Wanneer je niet thuis bent voor een gemaakte ophaalafspraak wordt € 3,95 in rekening gebracht, naast de eventuele standaard bijdrage aan de retourkosten. 
- Soms versturen wij meerdere orders in één zending. Waneer één van deze orders geheel retour gezonden wordt, wordt € 3,95 in rekening gebracht voor de retourzending.

Ruilen

Voor een ruiling kan je een nieuwe order plaatsen in onze webshop. Je hoeft niet op de afhandeling van de retour te wachten, je kan de nieuwe order direct plaatsen. Voor jouw retour ontvang je immers het geld terug. Een ruiling wordt gratis verzonden wanneer de orderwaarde boven € 20 ligt. Bestel je er iets bij?

Heb je alle informatie op deze pagina gelezen en voldoet jouw retour aan de voorwaarden? Start de retourprocedure dan hier met jouw aanmelding:



Veel gestelde vragen over retourneren


Vraag 1. Ik wil van meerdere orders iets terugsturen. Hoe doe ik dit en hoe handelen jullie dit af?

Meld iedere retour per ordernummer aan via de paarse knop hierboven. Print slechts één van de retourlabels, de rest gebruik je niet. Stop alle items in één retourzending en plak het label. Stop alle pakbonnen erbij.
We rekenen maximaal 1x retourkosten wanneer één van de orders onder de drempel van € 40 komt (€ 2,95) of volledig geretourneerd wordt (€ 3,95).
Let op: wanneer je de retouren apart terugstuurt, en niet in één verpakking, wordt per order bepaald of retourkosten berekend worden.

Vraag 2. Moet/kan ik mijn rekening alvast betalen of moet ik wachten?
Dit is afhankelijk van de betaaldatum van de factuur. Je kunt tot de betaaldatum wachten met betalen en een aangepaste factuur afwachten. Echter, je hebt over het algemeen langer de tijd om te retourneren (14+14 dagen) dan de betaaltermijn (14 dagen). Daardoor kan het gebeuren dat een retour verzonden/behandeld wordt na het verstrijken van de betaaldatum. Overschrijdt nooit een betaaltermijn, anders kunnen er kosten bij de rekening worden opgeteld. Je krijgt het retourbedrag minus eventuele retourkosten altijd snel terugbetaald na behandeling van de retour.

Vraag 3. Ik heb geen printer. Wat nu?
Helaas kan je alleen gebruik maken van gratis retourneren wanneer je het DHL retourlabel kunt printen en op het pakje plakken. Zonder label neemt DHL het pakje niet aan. Als je zelf geen printer hebt, kan je het wellicht uitprinten op het werk, bij de buren, bij een vriend(in), bij familie, bij de bibliotheek? Uiteraard kan je de retour ook via een andere vervoerder retourneren, de kosten komen dan voor eigen rekening.

Vraag 4. Wat gebeurt er als ik de bijdrage aan de retourkosten niet tijdig betaal?
Betaal jouw rekening van Afterpay of Billink altijd tijdig, anders worden er al snel sommatiekosten in rekening gebracht. Hiervoor zijn wij niet verantwoordelijk, de verantwoordelijkheid voor tijdige betaling ligt geheel bij jou. 

Consumentenbond onderzoek retourneren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Schattige Babykleertjes 9,2 /10 - 8001 beoordelingen