• Gratis verzending v.a. 20,-
  • Vóór 23:30 = morgen in huis
Binnenkort zijn hier producten beschikbaar. Vraag het ons...

Retourneren

Heb je een verkeerde maat besteld of bevalt iets niet? Geen probleem! Je kunt de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. Hier lees je hoe het werkt. 

    • Algemene retour voorwaarden
      - Je meldt jouw retour binnen 14 dagen na ontvangst aan.
      - Jouw retourzending is binnen 14 dagen na aanmelding bij ons bezorgd.
      - De items zijn ongewassen en ongebruikt.

    • Iets mis? Eerst contact! 
      Als er iets mis is met de levering van jouw order of met de artikelen zelf, neem aub eerst contact op met onze Klantenservice. Mogelijk is een ander retouradres of retourprocedure van toepassing. Stuur een foto mee van het mankement. Wacht ALTIJD met retourneren tot je een reactie van ons hebt ontvangen. Dit geldt ook wanneer je geen vervangend item wilt ontvangen. Zonder voorafgaande melding kunnen wij klachten niet in behandeling nemen.

    • Voorwaarden gratis retour
      Wij nemen de retourkosten volledig voor onze rekening:
      - wanneer je voor minimaal € 50 aan artikelen behoudt én
      - wanneer je een Nederlands afleveradres hebt én
      - wanneer jouw order aan de algemene retour voorwaarden voldoet
      Wanneer jouw order hier niet aan voldoet, wordt een bijdrage aan de retourkosten in rekening gebracht.

    • Bijdrage retourkosten
      Er zijn een aantal situaties waarbij een bijdrage van € 4,95 aan de retourkosten wordt gerekend:
      - wanneer je minder dan € 50 aan artikelen behoudt óf
      - wanneer je de order in z'n geheel retour stuurt (ook bij één item).

    • Betaling van de bijdrage
      De bijdrage van € 4,95 wordt verrekend op het retourbedrag dat aan jou wordt uitbetaald. Of het wordt berekend op de factuur van Afterpay. Bij volledig retour ontvang je een resterende factuur van Afterpay voor € 5,95 om de bijdrage mee te voldoen (€ 4,95 retourkosten + € 1 betaalkosten).

    • Goed om te weten
      - Wanneer je meerdere retouren in één verpakking terugstuurt, en één of meer orders komt in aanmerking voor een bijdrage, dan wordt max 1x € 4,95 berekend. 
      - Wanneer je een nieuwe order plaatst om artikelen te ruilen, telt de waarde van de ruiling niet mee voor de € 50. De 'ruilorder' staat los van de retour.
      - Je kunt sale artikelen ook gewoon (gratis) retour sturen onder dezelfde voorwaarden, hiervoor geldt geen afwijkende regeling.

    • Retour procedure (NL)
      Jouw retour aanmelden en een label downloaden is snel en makkelijk*:
      1. Meld jouw retour aan via deze groene button. 
      2. Download en print het retourlabel.
      3. Verpak de items netjes ieder in het eigen zakje (let op de barcodes), zoals je het hebt ontvangen. Stuur nooit meerdere items in één zakje terug.
      4. Stop de items én de pakbon in jouw retourpakje en plak het dicht.
      5. Plak het retourlabel op het pakje. De oude adressticker mag niet zichtbaar zijn.
      6. Breng het pakje weg naar een DHL-Servicepunt.
      *Je kunt voor de aanmelding ook gebruik maken van dit Herroepingsformulier (niet verplicht).

    • Afhandeling van de retour (NL)
      - DHL levert jouw retour na 2-3 werkdagen bij ons af.
      - Ons magazijn behandelt jouw retour binnen 3-5 werkdagen na aflevering.
      - We betalen binnen 14 dagen het retourbedrag aan jou terug of crediteren de rekening.

    • SAME DAY delivery en volledig retourneren
      Voor SAME DAY geldt een toeslag van € 5 op de standaard verzendkosten van NEXT DAY. Heb je voor deze extra service gekozen en stuur je de order volledig retour, wordt de toeslag niet terugbetaald. Bij achteraf betaling worden de toeslag via de factuur in rekening gebracht. 

    • Ruilen
      - Om te ruilen plaats je een nieuwe order in de webshop. Deze order wordt gratis verzonden vanaf € 20. Voor de retour ontvang je geld terug zoals op deze pagina beschreven. 
      - De ruiling staat los van de retour. Dat betekent dat de waarde van de ruiling niet meetelt voor de € 50 grens van de bijdrage voor de retour.

    • Retourneren en achteraf betalen
      We crediteren de rekening na behandeling van de retour. Wat doe je ondertussen met de factuur van Afterpay?
      - Je kunt de factuur deels betalen* voor de items die je hebt gehouden óf
      - Je kunt de factuur volledig betalen. Je ontvang het retourbedrag terug via Afterpay.
      *Hou rekening met een eventuele verrekening, zie hierboven.

    • Buitenland
      Klanten met een afleveradres buiten Nederland kunnen op dit moment alleen retourneren met een eigen vervoerder en voor eigen kosten. We zijn een Nederlandse website (.nl domein), onze USP's gelden voor de Nederlandse markt.

    • Liever eigen vervoerder?
      Je kunt ook kiezen voor retourneren via een eigen vervoerder, bijvoorbeeld PostNL. De retourkosten komen voor eigen rekening. Meld jouw retour wel altijd aan, het is niet verplicht om ons retourlabel te gebruiken.

    • Misbruik
      In het onverhoopte geval dat er misbruik gemaakt wordt van onze gratis retourregeling, wordt minimaal € 6,95 in rekening gebracht. Hieronder valt o.a. niet ophalen bij Servicepunt, weigering aan de deur, veelvuldig retourneren, dubbele bestellingen plaatsen en de retour in rommelige staat terugsturen. Denk je met ons mee?

 

  • Verantwoordelijkheid
    Het is de verantwoordelijkheid van de verzender dat een retour goed, tijdig en compleet bij ons aankomt, ook wanneer je ervoor kiest om gebruik te maken van ons retourlabel. Bij eventuele problemen moet je dit vóór afloop van de bedenktijd bij ons melden.

  • Retouradres
    Schattige Babykleertjes.nl - RETOUR
    Pieter Zeemanweg 131
    3316 GZ Dordrecht
    Nederland

    We zijn er trots op dat we - zonder dat we het wisten - getest zijn door de consumentenbond en als één van de weinige webshops een groen duimpje hebben gekregen voor 100% goede en tijdige retourbehandeling.

Consumentenbond onderzoek retourneren