• Gratis verzending v.a. 30,-
Binnenkort zijn hier producten beschikbaar. Vraag het ons...

Retourneren

Past een item niet of bevalt jouw aankoop niet? Geen probleem! Je kunt jouw order binnen de bedenktijd deels of geheel aan ons retourneren. We bieden je hiervoor een makkelijk Retourportaal.

Algemene retour voorwaarden
- Je kunt retourneren gedurende de bedenktijd. Dat is binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. 
- Je meldt de retour altijd aan via ons Retourportaal (zie mintkleurige buttons hieronder).
- Je stuurt de retour in nette staat terug: de artikelen zijn uiteraard ongebruikt/ongewassen en zijn netjes opgevouwen in het eigen zakje en met de juiste barcodes. 

Retourkosten Nederland
- Retourneren is gratis wanneer je € 50 behoudt (excl. betaalkosten) en de retour aan de retour voorwaarden voldoet.
- Jouw bijdrage aan de retourkosten is € 5,50 wanneer je minder behoudt dan € 50. Dit geldt dus ook als je de hele order retourneert.
- Eventuele retourkosten kunnen in het Retourportaal vooraf afgerekend worden.
- Kies je in het Retourportaal ten onrechte voor gratis retour, dan wordt achteraf alsnog € 7,50 in rekening gebracht.
- Na retour moet op de betreffende order waarop geretourneerd wordt € 50 overblijven om in aanmerking te komen voor gratis retour. Waarden van verschillende (ruil)orders kunnen niet opgeteld worden.
- Retourzendingen kunnen NIET samen gevoegd worden. Wanneer je meerdere orders hebt, meld je iedere order apart aan voor retour. Voor iedere order geldt dat deze boven € 50 moet zijn om deze gratis retour te kunnen sturen. 
- Er geldt max 1 gratis retour per order. Bij deelleveringen, wacht tot de order compleet geleverd is alvorens te retourneren.
- Bij weigering aan de deur of bij niet ophalen bij een Servicepunt worden kosten in rekening gebracht.

Retourkosten Belgie
De retourkosten voor Belgische orders bedragen € 9,95, ongeacht de orderwaarde. Helaas kan geen gratis retour aangeboden worden. De retourkosten kunnen in het Belgische Retourportaal vooraf afgerekend worden.

Twee retourportalen: Nederland en België
We hebben twee retourportalen: eentje voor Nederlandse klanten en eentje voor Belgische klanten. De stappen in het Retourportaal spreken voor zich. Kies altijd het portaal van het land waar jij woont. 
Na afronding van de aanmelding ontvang je een retourlabel die je kunt printen en op het pakje plakken. Zorg dat het oude adreslabel met jouw adres en barcode erop niet langer zichtbaar is. Breng het pakje weg naar een Nederlands PostNL servicepunt of het Belgische PostNL punt
N.B. Ons retourportaal is in ontwikkeling. Over enkele weken worden jouw adresgegevens automatisch ingevuld en bepaalt het systeem of retourkosten van toepassing zijn op basis van jouw aanmelding. 


Afhandeling

Met de T&T kan je de aflevering van jouw retour volgen. Bewaar het afgiftebewijsje goed. Alle retouren worden binnen 3-4 werkdagen na binnenkomst afgehandeld. Je ontvangt vrijwel direct daarna het geld terug of een credit op de rekening. Je ontvangt van ons bericht hierover.

Risico van de levering
Jij draagt het risico voor tijdige en correcte levering van de retour. Wanneer je geen risico wilt lopen op vermissing of beschadiging van jouw retourzending kan je in het Retourportaal een transportverzekering afsluiten. De kosten hiervan komen voor eigen rekening en betaal je aan een tussenpersoon (niet aan ons). 
Jij draagt ook het risico dat PostNL de retourzending correct verwerkt. Wanneer het pakje op jouw eigen adres terugbezorgd wordt of wanneer er een probleem is met scannen/innemen van de retour, zullen wij geen nieuw label verstrekken. Er geldt één gescand retourlabel per zending, ook bij dit soort incidenten.

Wellicht ten overvloede...
Wanneer jouw retour niet voldoet aan onze retour voorwaarden, dan zullen we de retour (deels) weigeren of hierop een verrekening toepassen voor kosten of schade. Stuur geen retouren terug die buiten de bedenktijd zijn. En stuur geen gewassen of gebruikte items terug. Wanneer je jouw retour enorm rommelig terugstuurt en we lange tijd bezig zijn met vouwen en verpakken, vervalt onze service van gratis retour en wordt minimaal € 10 (extra) in rekening gebracht voor de retour- en handlingkosten. Sluit knoopjes en ritsen, vouw het netjes op, stop het in het juiste zakje, zorg dat barcode op kaartje naar voren ligt, sluit het zakje netjes en stapel de kleding netjes in de buitenverpakking. Besteed dus aub aandacht aan tijdig en netjes retour sturen, ook om jouw retour zo snel mogelijk afgehandeld te zien. Dank je wel!

We zijn er trots op dat we - zonder dat we het wisten - getest zijn door de consumentenbond en als één van de weinige webshops een groen duimpje hebben gekregen voor 100% goede en tijdige retourbehandeling.

Consumentenbond onderzoek retourneren